Rok szkolny 2022/2023

PROJEKTY i INNOWACJE EDUKACYJNE REALIZOWANE W PRZEDSZKOLU NR 8

Gramy zmysłami

PROJEKT REALIZOWANY W GRUPIE MOTYLKI

Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Gramy Zmysłami” jest innowacyjne i kreatywne podejście do tematyki rozwijania zmysłów u dzieci. Tworzenie przez nauczycieli odpowiednich warunków do poznawania świata wieloma zmysłami oraz budowania wiedzy na temat integracji sensorycznej.

Cele szczegółowe:

  • Poszerzanie i wzbogacanie wiedzy na temat integracji sensorycznej i zmysłów;
  • Wielozmysłowe postrzeganie świata przez dzieci;
  • Rozbudzenie kreatywności w realizacji zadań;
  • Stymulowanie wszystkich zmysłów w trakcie zabaw i sytuacji edukacyjnych;
  • Tworzenie warunków do kształtowania przez dzieci świadomości własnego ciała;
  • Współpraca nauczycieli i dzieci na terenie całego kraju poprzez wspólną wymianę doświadczeń.
  • Biorąc udział w projekcie, będą realizowane zabawy, zajęcia. Ogólne ujęcie problematyki pozwala na realizację projektu w sposób kreatywny, innowacyjny, a poza tym mogący dopasować się do tematyki zajęć w przedszkolu. Pomaga również w dopasowywaniu realizowanych zadań do możliwości wiekowych dzieci.

Gramy w zielone

PROJEKT REALIZOWANY W GRUPIE MOTYLKI

Projekt ma charakter ogólnopolski i jest skierowany do dzieci uczęszczających do przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych. Głównym celem projektu jest rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne. Projekt jest zgodny z obowiązującą podstawą programową oraz jednym z kierunków polityki oświatowej na rok szkolny 2021/2022 – „Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne”.

Cele projektu

– Zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami ochrony środowiska naturalnego.
Budzenie wrażliwości na piękno otaczającej nas przyrody.
– Tworzenie sytuacji do bezpośredniego obcowania z przyrodą i dokonywania obserwacji zjawisk przyrodniczych występujących w różnych porach roku.
– Przekazywanie dzieciom podstawowych wiadomości o ekosystemach, obiektach i zjawiskach przyrodniczych znajdujących się w najbliższym środowisku.
– Poznanie znaczenia zieleni dla zdrowia człowieka.
– Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko.
– Uświadomienie i upowszechnianie wiedzy o segregacji odpadów, wdrażanie do selektywnej zbiórki odpadów przez cały rok.
– Rozumienie potrzeby pomagania zwierzętom w czasie zimy, dokarmianie ptaków.
– Rozwijanie zainteresowań dzieci źródłem pochodzenia żywności.
– Zapoznanie dzieci z podstawowymi zadaniami ochrony zwierząt.
– Kształtowanie postaw twórczych w kontaktach z przyrodą.
– Rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody.

Mamo. tato wolę wodę „Mamo, tato, wolę wodę!”

PROJEKT REALIZOWANY W GRUPACH: ZAJĄCZKI, MISIE, JEŻYKI

To jeden z najbardziej cenionych programów edukacyjnych w Polsce zainicjowany w 2009 roku przez Żywiec Zdrój w trosce o zdrowy rozwój najmłodszych.

Jego nadrzędnym celem jest wykształcenie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych ze szczególnym podkreśleniem roli wody w codziennej diecie, a także zwrócenie ich uwagi na zagadnienie ochrony środowiska.

W ramach programu tworzone są dla przedszkoli eksperckie materiały edukacyjno-poznawcze, w tym scenariusze zajęć, angażujące dzieci i wychowawców do wspólnej nauki poprzez zabawę.

Europa i ja

Cele Projektu:

  • przybliżenie dzieciom w wieku przedszkolnym i uczniom szkół podstawowych wiedzy na temat krajów znajdujących się w Europie,
  • zdobywanie nowych doświadczeń i rozwijanie zainteresowań dotyczących Europy,
  • pozyskiwanie nowych informacji na temat kultur innych państw,
  • integracja zespołu klasowego oraz rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
  • integracja środowiska pedagogicznego realizującego Projekt,
  • wykorzystanie TIK w pracy nauczyciela,
  • nauka przez zabawę.

Poprzez udział w Projekcie uczestnicy zdobędą nowe doświadczenia, rozwiną zainteresowania dotyczące Europy, wypromują swoją szkolną placówkę oraz nawiążą współpracę z innymi szkołami.

Dzieci uczą rodziców

PROJEKT REALIZOWANY W GRUPIE KACZKI

To inicjatywa, w której każdego roku uczestniczy kilka tysięcy placówek edukacyjnych.

To darmowe materiały edukacyjne, z których nauczyciele mogą korzystać w trakcie trwania akcji i po jej zakończeniu.

To 30 zrealizowanych tematycznych lekcji podczas pierwszych czterech edycji akcji.

To 28 paczek z darmowymi materiałami, które były udostępniane podczas pierwszej fali pandemii.

To 9 darmowych pakietów zadań, udostępnianych w każdy wakacyjne piątek w lipcu i sierpniu 2022.

To tysiące wpisów na stronach internetowych placówek i w mediach społecznościowych.

Akcja “Dzieci Uczą Rodziców” to inicjatywa, która łączy w sobie walory edukacyjne z kreatywnymi formami przekazywania wiedzy.  Zakres tematyczny proponowanych lekcji jest niezwykle szeroki: od bezpieczeństwa (w różnych wymiarach) i ekologii, przez historię i kulturę, aż po kosmos i naukę o prehistorycznych zwierzętach, które wiele milionów lat temu dominowały na Ziemi.

Twórczy maluch

PROJEKT REALIZOWANY W GRUPACH: ŻABKI, KACZKI, PSZCZÓŁKI

Cele szczegółowe:

Dziecko:

  • wyraża swoje przeżycia, nastroje i emocje za pomocą gestów, ruchu i mimiki,
  • doskonali pamięć potrzebną do opanowania tekstów ról,
  • kształtuje postawę odwagi i pokonuje nieśmiałość,
  • niesie innym radości z przeżywania „żywego słowa”, wspólnego kulturalnego spędzania czasu wolnego poprzez prezentowanie przygotowanych przedstawień zaproszonym gościom, dzieciom z innych grup, osobom z zewnątrz przedszkola,
  • aktywnie spędza czas i nawiązuje serdeczne i kulturalne kontakty z rówieśnikami,
  • doskonali pamięć potrzebną do opanowania tekstów ról,
  • posługuje się rekwizytem,
  • uczestniczy w przedstawieniach, koncertach, wystawach,
  • pokonuje nieśmiałość,
  • aktywnie spędza czas, nawiązując serdeczne i kulturalne kontakty z rówieśnikami,
  • śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe.

Z darami natury świat nie jest ponury

PROJEKT REALIZOWANY W GRUPIE BIEDRONKI

Cel główny projektu: Głównym celem ekologiczno- plastycznego projektu edukacyjnego „Z darami natury świat nie jest ponury!” jest kształtowanie postaw proekologicznych, pobudzanie kreatywności dzieci i nauczycieli oraz zapoznanie z ideą zero waste.

Cele szczegółowe:

  • poszerzanie świadomości ekologicznej;
  • kształtowanie postaw i nawyków korzystnych dla środowiska naturalnego;
  • racjonalne wykorzystywanie zasobów przyrody oraz utylizacji odpadów;
  • stworzenie sytuacji do bezpośredniego obcowania z przyrodą;
  • zapoznanie z różnorodnymi technikami plastycznymi;
  • inicjowanie zabaw konstrukcyjnych, majsterkowanie, budowanie, wykorzystując materiały użytkowe, w tym naturalne;
  • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej;
  • przejawianie w stosunku do zwierząt życzliwości i troski;
  • tworzenie otoczenia przyjaznego środowisku;
  • rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody;
  • zachęcanie do indywidualnej i zbiorowej ekspresji artystycznej;
  • rozwijanie wyobraźni twórczej i kreatywnego myślenia;
  • budzenie zaciekawienia otaczającym światem;
  • rozwijanie zdolności poznawczych;
  • poznawanie rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie;
  • wdrażanie do zachowań akceptowalnych społecznie;
  • wyrabianie właściwego stosunku do otaczającej przyrody;
  • właściwe reagowanie na cierpienie ludzi i zwierząt;
  • dostrzeganie zależności między stanem naturalnego środowiska a zdrowiem człowieka;
  • wprowadzanie w świat wartości uniwersalnych;
  • kształtowanie pozytywnych cech charakteru takich jak: chęć niesienia pomocy potrzebującym, oszczędność, gospodarność, empatia;
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez dokonywanie odpowiednich wyborów;
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania i rozwiazywania problemów przyrodniczych;
  • dostrzeganie i poznawanie zagrożeń cywilizacyjnych.

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Z DARAMI NATURY ŚWIAT NIE JEST PONURY”, który ma na celu kształtowanie postaw proekologicznych, pobudzanie kreatywności dzieci i nauczycieli oraz rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody. Projekt jest zgodny z obowiązującą Podstawą Programową wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej oraz pierwszym kierunkiem polityki oświatowej MEiN na rok 2022/2023: ,,Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji”. 

Sensoryczny Kogel-Mogel

PROJEKT REALIZOWANY W GRUPIE ŻABKI

Cele ogólne projektu:

– usprawnianie motoryki dużej- ćwiczenie postawy,

– usprawnianie motoryki małej- usprawnianie funkcji ręki.

Cele szczegółowe:

– wprowadzenie dzieci w świat sensoplastyki,

– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni,

– stymulacja dotykowo-proprioceptywna,

– dostarczanie wrażeń dotykowych,

– normalizacja napięcia mięśniowego w obrębie dłoni i poprawa stabilizacji centralnego układu posturalnego,

– wzmocnienie i rozwijanie sprawności obręczy barkowej,

– wspieranie rozwoju zmysłów.

Ogólnopolski Projekt Sensoryczny Kogel-Mogel pomaga w zaspokajaniu/realizowaniu potrzeb rozwojowych wychowanków; dostarcza pomysłów na zabawy, ćwiczenia sensoryczne wspomagające rozwój dzieci i młodzieży z różnorodnym spektrum zaburzeń o podłożu sensorycznym i motorycznym; podnosi jakość wsparcia dla dzieci, uczniów; pomaga w kształtowaniu u dzieci, uczniów prawidłowych nawyków w obszarze współpracy oraz pomocy innym osobom; wspiera uczniów podczas rozwijania ich aktywności fizycznej.

    Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Zabawy sztuką

    PROJEKT REALIZOWANY W GRUPACH: BIEDRONKI, JEŻYKI

    Leo i Lisa ponownie zabiorą dzieci w świat sztuki. Skąd pomysł na ich imiona? Leo nawiązuje do Leonardo da Vinci, Lisa to odwołanie do obrazu Mona Lisa. że Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Zabawa sztuką” odnosi się do świata sztuki, w kontekście sztuk plastycznych (tj. malarstwo, rzeźba, architektura, rysunek.

    Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa sztuką” jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej.

    Cele szczegółowe:

    • wprowadzenie dzieci w świat sztuki o charakterze lokalnym, ogólnopolskim, europejskim i światowym,
    • zapoznanie z wybranymi dziełami i ich twórcami,
    • rozwijanie poczucia estetyki i wrażliwości na piękno,
    • udział w wystawach i prezentacjach zbiorowych,
    • rozwijanie postawy twórczej dzieci z jej nieodłącznymi atrybutami tj. kreatywnością, innowacyjnością,
    • zapoznanie z różnorodnymi technikami plastycznymi,
    • kształtowanie umiejętności rozumienia i interpretowania pojęć przy wykorzystaniu obrazów,

    Przykładowe aktywności twórcze:

    • Twal – malowanie linią/myślenie linią
    • Nietypowy pędzel – malowanie czymś innym niż pędzel np. folią, wacikami itp.
    • Zakodowany obraz – odkodowanie informacji a następnie przeniesienie jej na brystol
    • Świąteczna ozdoba
    • Olejowe odkrywanki – twórczość przy pomocy oleju

      Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury

      PROJEKT REALIZOWANY W GRUPACH: BIEDRONKI, KACZKI, LISKI I ZAJĄCE

      Przedszkole kolejny rok bierze aktywny udział w międzynarodowym projekcie edukacyjnym „Mały Miś w świecie Wielkiej Literatury”.

      Celem głównym projektu jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa.

      Cele szczegółowe:

      • zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom − uświadomienie roli czytelnictwa w życiu dziecka, wyrabianie właściwych nawyków czytelniczych;

      • tworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela;

      • wprowadzenie dziecka w świat literatury;

      • budzenie zaciekawienia książką przez zabawy, piosenki, twórczość plastyczną;

      • przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych;

      • propagowanie praw dziecka;

      • kształcenie u dzieci umiejętności słuchania tekstu czytanego;

      • rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u dzieci

      Realizowane moduły:

      • Czytamy razem z Małym Misiem – dzieci wraz z nauczycielem wybierają grupową maskotkę – misia (koniecznie miś/niedźwiadek), który w roku szkolnym 2022/2023 odbędzie czytelniczą podróż po domach przedszkolaków

      • Pamiętnik naszej grupy – dzieci zostaną zaproszone do samodzielnego projektowania aktywności kolekcjonowania przedszkolnych wspomnień (adekwatnie do ich wieku/ potrzeb i umiejętności).

      • Zmisiowane zajęcia- zajęcia będą miały charakter nietypowy, np. przeprowadzenie eksperymentu, dzień bez zabawek, zajęcia dla dzieci z innej grupy lub dla rodziców,

      • Mały miś i zdrowe nawyki- dzieci poznają misiową definicję nawyku i będą się wspólnie zastanawiać, jakie nawyki służą zdrowiu. Miś zwróci uwagę na znaczenie nawyku zdrowego odżywiania się i zachęci dzieci do skomponowania posiłku inspirowanego bajką

      • Spacerki Literackie- dzieci zaprojektują wspólnie z nauczycielem „spacerową torbę”, zawierającą przyrządy opisane przez Małego Misia, np. „obłoczkownik” czy „łapacz uśmiechów”. Tak wyposażone będą odbywać spacery, w celu obserwowania otoczenia

        Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Uczymy dzieci programować

        PROJEKT REALIZOWANY W GRUPIE LISKI

        W programie „Uczymy Dzieci Programować” naukę kodowania traktujemy jako z góry zaplanowany proces, gdzie każde działanie wynika z poprzedniego i jest wstępem do kolejnego. W propozycjach aktywności przygotowanych przez autorkę programu zabawy około programistyczne wplatane są do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści, czy posiadanych narzędzi dydaktycznych. Z programem „Uczymy dzieci programować” nauka podstaw programowania będzie dla dzieci wartościową, wszechstronnie rozwijającą lekcją i świetną zabawą a dla nauczycieli doskonałą okazją do poszerzenia swoich kompetencji w zakresie wykorzystywania narzędzi TiK w procesie dydaktycznym

        Cele ogólne

        • Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów kodowania i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji (edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna)

        Cele operacyjne

        • Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie logicznego algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności

        Przykładowe tematy w cotygodniowych zajęciach realizowanych wg programu:

        Wrzesień: Witamy w przedszkolu!; Wspominamy wakacje,; Dbamy o bezpieczeństwo swoje i innych osób,; Jesień kolorami zakodowana

        Październik: Dary jesieni – kształty, rytmy, kategorie; Jesień w parku, jesień w lesie,; Dbamy o zdrowie – tworzymy kod przy pomocy symboli graficznych,; Jesienią nie musimy się nudzić – zakodowane zabaw

        Listopad:; Moja Ojczyzna,; Szaro, ale wcale nie ponuro,; Przygotowania zwierząt do zimy – rola warunków w tworzeniu programu,; Dbamy o czystość

        Grudzień: W krainie Świętego Mikołaja,; Coraz bliżej zima,; Czekamy na święta

        Styczeń; Coś się kończy, coś się zaczyna,; Zakodowane sporty zimowe,; Gdybym była babcią, gdybym był dziadkiem…,; Śnieg i woda – zimowe eksperyment

          Międzynarodowy Projekt Z kulturą mi do twarzy

          PROJEKT REALIZOWANY W GRUPIE PSZCZÓŁKI

          Projekt powstał w oparciu o aktualną Podstawę Programową oraz kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2022 / 2023 – kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro, piękno, wspomaganie wychowawczej roli rodziny; sięganie do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy; doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z Ukrainy; wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie).

          Cele projektu wynikające z Podstawy Programowej Przedszkole

          • Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.
          • Współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka.
          • Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju

          Zadania realizowane w trakcie trwania projektu wynikają z następujących
          modułów tematycznych:

          • Moduł I W krainie muz : np. poznawanie instrumentów muzycznych, wykonanie prostych instrumentów muzycznych, wyjście na dowolny spektakl teatralny
          • Moduł II Tu jest moje miejsce: np. wykonanie pracy plastycznej prezentującej strój regionalny, wycieczka po mieście, przygotowanie uroczystości patriotycznej
          • Moduł III Kocham, lubię, szanuję: np. ustalenie zasad panujących w grupie, zorganizowanie Dnia Świadomości o Autyzmie, zorganizowanie akcji charytatywnej
          • Moduł IV Kultura Świata: przygotowanie sałatki greckiej, zorganizowanie olimpiady sportowej, rysowanie na piasku, wykonanie dowolnej pracy metodą origami.

            Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Kubusiowi przyjaciele Natury

            PROJEKT REALIZOWANY W GRUPIE PSZCZÓŁKI

            „Kubusiowi Przyjaciele Natury” to jeden z największych ogólnopolskich programów edukacyjnych dla przedszkoli oraz od 2019 roku również dla szkół podstawowych (klasy I-III) poświęcony tematyce ekologicznej, organizowany przez markę Kubuś.

            Jego celem jest proekologiczna edukacja dzieci i zachęcenie je do ruchu już od najmłodszych lat. W tym roku po raz 13. dzieci z przedszkoli i szkół podstawowych w całym kraju wezmą udział w zajęciach tematycznych, podczas których nauczą się troszczyć o środowisko naturalne, poznają podstawowe zasady ekologii i dowiedzą, dlaczego warto jeść owoce i warzywa oraz poznają korzyści płynące z ruchu.

            Dzięki programowi edukacyjnemu „Kubusiowi Przyjaciele Natury” nauczyciele i dzieci zyskują dostęp do merytorycznych materiałów, które pomagają im w proekologicznej edukacji.

            Każda placówka, która bierze udział w programie „Kubusiowi Przyjaciele Natury” otrzymuje bezpłatny pakiet profesjonalnych materiałów edukacyjnych przygotowany przez metodyków z myślą o najmłodszych. Przedszkola i szkoły podstawowe otrzymują materiały w formie elektronicznej. Nauczyciele dzięki specjalnemu folderowi ze scenariuszami lekcji i pomocami dydaktycznymi będą mogli przygotować ciekawe i pasjonujące zajęcia, a dzieci będą mogły bawić się, uczyć i poznawać świat przyrody. Wszystkie materiały edukacyjne „Kubusiowych Przyjaciół Natury” zostały skonstruowane tak by rozwijać u dzieci kreatywność i samodzielne myślenie oraz przyswajać wiedzę poprzez zabawę.

            Po zrealizowaniu scenariuszy lekcyjnych każda placówka nabywa prawo do posługiwania się specjalnym certyfikatem przyznającym tytuł „Kubusiowych Przyjaciół Natury”.

              Międzynarodowy Projekt Edukacyjny Kreatywne dziecko – kreatywny przedszkolak

              PROJEKT REALIZOWANY W GRUPIE ZAJĄCZKI

              Głównym celem niniejszego projektu to kreatywne i twórcze działania nauczycieli z przedszkolakami oraz uruchamianie twórczości dzieci, by potrafiły zrobić „coś z niczego”.

              Doskonalenie umiejętności: planowania pracy, logicznego myślenia, doskonalenia motoryki małej, obowiązkowości (gdyż część materiałów dzieci będą przynosiły z domu), koncentracji i skupienia, współpracy, porządkowania swojego miejsca pracy… to efekt uboczny kreatywnych i twórczych działań w ramach projektu. Integracja grona nauczycieli oraz wspólna inspiracja.

              Przykładowe zadania wynikające z projektu:

              • Sensoryczne jesienne drzewo
              • Jesienny park – makieta
              • Zimą pamiętamy o zwierzętach – karmnik
              • Pomponowy Zawrót głowy
              • Malowanie po lodzie
              • Wiosenna symetria
              • Dbam o Ziemię

                Międzynarodowy Projekt Edukacyjny Piękna nasza Polska cała

                PROJEKT REALIZOWANY W GRUPACH: ŻABKI, KACZKI, PSZCZÓŁKI, LISKI, ZAJĄCZKI

                Cele projektu:

                • kształtowanie postaw patriotycznych dzieci i młodzieży, szacunku do własnego państwa oraz poczucia tożsamości narodowej, uwrażliwienie na historię, folklor i tradycje Polski, dostrzeganie wartości dorobku polskiej nauki i kultury
                • uwrażliwienie na piękno języka polskiego, zachęcanie do posługiwania się poprawną polszczyzną
                • budzenie poczucia empatii wobec innych ludzi, kształtowanie umiejętności dostrzegania potrzeb innych i niesienia pomocy

                Zadania realizowane w trakcie trwania projektu wynikają z następujących bloków tematycznych:

                • Blok tematyczny I Żeby Polska była Polską
                • Blok tematyczny II Szlakiem Historii
                • Blok tematyczny III A nade wszystko szanuj mową twą ojczystą
                • Blok tematyczny IV Śpiewam i tańcem chwalę Cię, Polsko!
                • Blok tematyczny V Być dobrym jak chleb
                • Blok tematyczny VI Jest takie miejsce, jest taki kraj
                • Blok tematyczny VII Zielona Niepodległa
                  Logo przedszkola nr 8 w Żorach

                  Zapisy na dyżur wakacyjny 2024

                    ZAPISY NA DYŻUR WAKACYJNY TYLKO DROGĄ ELEKTRONICZNĄ. Informujemy, że przedszkole będzie pełniło dyżur wakacyjny wyłącznie dla wychowanków naszego przedszkola w terminie  od  01.07.2024 r.  do 09.08.2024 r. Placówka dysponować będzie 75 miejscami + 10 miejsc z...

                  Rekrutacja do przedszkola 2024/2025

                  REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2024/2025 ZASADY REKRUTACJI krok po kroku /pobierz/ Rekrutacja do przedszkola będzie trwała od 18 marca godz.8.00 do 29 marca godz.15.00 link do logowania: www.zory.przedszkola.vnabor.pl Przeprowadzana będzie, jak co roku,...

                  Wycieczka do KWK „Pniówek”

                  Wycieczki przedszkolne to nie tylko sposób na rozrywkę, ale również doskonała okazja do edukacji i zdobywania nowych doświadczeń. W tym tygodniu grupy starsze miały okazję uczestniczyć w fascynującej wycieczce do kopalni "Pniówek" – miejsca pełnego tajemnic i...

                  Dyżury wakacyjne przedszkoli w 2024 r.

                  Przedszkole nr 8 będzie pełniło dyżur wakacyjny od 1 lipca do 9 sierpnia 2024 r. wyłącznie dla swoich wychowanków. Zapisy od 6 do 10 maja 2024 lub do wyczerpania wolnych miejsc. Liczba miejsc ograniczona. Decydować będzie kolejność zgłoszeń.  

                  Kiermasz Świąteczny

                  Cudowne chwile świątecznej magii właśnie za nami! 16 grudnia br. dzieci z naszego przedszkola rozświetliły serca wszystkich swoimi uroczymi występami podczas kiermaszu świątecznego zorganizowanego przez Radę Rodziców. Maluchy pełne entuzjazmu i świątecznej radości...
                  Skip to content