Rok szkolny 2025/2026
PROJEKTY i INNOWACJE EDUKACYJNE REALIZOWANE W PRZEDSZKOLU NR 8Żorskie przedszkola przyszłości- rozwój kształcenia przedszkolnego w mieście Żory
Przedszkole nr 8 przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 8 w Żorach realizuje projekt pn. „Żorskie przedszkola przyszłości – rozwój kształcenia przedszkolnego w mieście Żory” w ramach Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny+)
Poniżej znajdą Państwo w załączeniu opis projektu oraz dokumenty do pobrania:
– Formularz rekrutacyjny -dziecko
– Deklaracja uczestnictwa w projekcie-dziecko
– Oświadczenie uczestnika projektu-dziecko
CZUCIAKI W KRAINIE EMOCJI
PROJEKT REALIZOWANY WE WSZYSTKICH GRUPACH
„Czuciaki w krainie emocji” to projekt wspierający rozwój inteligencji emocjonalnej dzieci.
Tworzymy okazje do nauki nazywania i odczytywania własnych emocji w bezpiecznym środowisku. Uczymy dzieci, jak panować nad emocjami, które są zbyt silne lub trwają zbyt długo. Dzieci dowiadują się, że wszystkie emocje – także trudne – są naturalne i potrzebne. Dzieci uczą się rozumieć swoje emocjonalne reakcje i źródła zachowań. Pomagamy budować pozytywne relacje i zrozumienie wobec emocji innych ludzi. Projekt wspiera rozwój emocjonalny i psychiczny dziecka w duchu radości, zaufania i bezpieczeństwa.
PROJEKT CZYTELNICZY "KSIĄŻKA (DLA)PRZEDSZKOLAKA"
PROJEKT REALIZOWANY W GRUPACH: BIEDRONKI, ŻABKI, LISKI, JEŻYKI
Projekt czytelniczy KSIĄŻKA (DLA) PRZEDSZKOLAKA to propozycja tworzenia przedszkolnych punktów wymiany książek, dzięki którym dzieci będą mogły dzielić się książkami z domowej biblioteczki z innymi przedszkolakami. Projekt zakłada głośne czytanie bajek przez rodziców dzieciom w przedszkolu i w domu; zapoznanie dzieci podczas zajęć z kanonem literatury dziecięcej; aranżowanie zajęć mających na celu przybliżenie wartości książki i uczenie szacunku do niej.
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Uczymy dzieci programować
PROJEKT REALIZOWANY W GRUPIE BIEDRONKI
W programie „Uczymy Dzieci Programować” naukę kodowania traktujemy jako z góry zaplanowany proces, gdzie każde działanie wynika z poprzedniego i jest wstępem do kolejnego. W propozycjach aktywności przygotowanych przez autorkę programu zabawy około programistyczne wplatane są do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści, czy posiadanych narzędzi dydaktycznych. Z programem „Uczymy dzieci programować” nauka podstaw programowania będzie dla dzieci wartościową, wszechstronnie rozwijającą lekcją i świetną zabawą a dla nauczycieli doskonałą okazją do poszerzenia swoich kompetencji w zakresie wykorzystywania narzędzi TiK w procesie dydaktycznym.
OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY ,,SENSORYCZNY KOGEL MOGEL”
PROJEKT REALIZOWANY W GRUPACH: ŻABKI I ZAJĄCZKI
Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Sensoryczny kogel mogel” jest zaspokojenie potrzeb rozwojowych dzieci, poprzez dostarczenie pomysłów na zabawy i różne ćwiczenia sensoryczne, które wspomagają ich rozwój. Dostarcza pomysłów na zabawy, ćwiczenia sensoryczne wspomagające rozwój dzieci z różnorodnym spektrum zaburzeń o podłożu sensorycznym i motorycznym; podnosi jakość wsparcia dla dzieci; pomaga w kształtowaniu u dzieci prawidłowych nawyków w obszarze współpracy oraz pomocy innym osobom; wspiera dzieci podczas rozwijania ich aktywności fizycznej.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA "OD LITERKI DO SŁOWA"
PROJEKT REALIZOWANY W GRUPACH: BIEDRONKI i ŻABKI
Celem innowacji jest wspieranie dzieci w nauce czytania i pisania poprzez zabawę. Program opiera się na stopniowym wprowadzaniu umiejętności: od poznawania liter, przez łączenie ich w sylaby, aż po budowanie słów i krótkich zdań.
Zajęcia mają charakter multisensoryczny – dzieci uczą się liter i sylab poprzez ruch, śpiew, rysunek oraz gry edukacyjne. Dzięki temu nauka staje się atrakcyjna, a dzieci rozwijają nie tylko umiejętność czytania, lecz także koncentrację, pamięć i spostrzegawczość.
Innowacja sprzyja rozwijaniu ciekawości poznawczej i budowaniu pozytywnej motywacji do dalszej nauki w szkole.
