plan dnia
06.30 – 07.30 |
Schodzenie się dzieci, kontakty – rozmowy okolicznościowe i indywidualne zaplanowane oraz wynikające z potrzeb dzieci. Swobodne zabawy dzieci rozwijające własną aktywność (wybraną zabawką, zabawy i gry przy stolikach ) przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy w kącikach zainteresowań. Czynności porządkowo – gospodarcze. |
7.30 – 8.30 |
Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań i przy stolikach. Wykonywanie zadań indywidualnych. Rozmowy indywidualne z dziećmi i w małych zespołach, Praca indywidualna i w małych zespołach rozwijająca zainteresowania, wspomagająca rozwój dziecka Pomoc w przygotowaniu do zajęć, czynności porządkowo – gospodarcze. Zabawy i ćwiczenia logopedyczne. Ćwiczenia poranne i zabawy ruchowe.
|
08.30 – 09.00
|
Śniadanie. Czynności samoobsługowe i higieniczne, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
8.00 – 11:30
|
Język angielski we wszystkich grupach (30 min grupy starsze, 20 min grupy młodsze), zgodnie z harmonogramem zajęć.
|
09.00 – 09:20 grupy młodsze
09.00 – 10:00 grupy starsze 09.20 – 10:00 grupy młodsze
|
Zajęcia kierowane według Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego i przyjęty program wychowania przedszkolnego – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dziecka, dostosowane do jego możliwości.
Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, czynności porządkowe |
10.00 – 10.10 |
II śniadanie –soki, owoce Czynności samoobsługowe i higieniczne. |
10:10- 11.20 |
Spacery, wycieczki oraz pobyt w ogrodzie przedszkolnym: doskonalenia czynności samoobsługowych w szatni, zabawy organizowane i swobodne, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, obserwacje przyrodnicze, zabawy w sali przedszkolnej ( w przypadku niepogody) |
11.20 – 11.30 |
Przygotowanie do obiadu- czynności porządkowe – higieniczne.
|
11.30 – 12.00 |
Obiad – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku oraz poprawnego posługiwania się sztućcami • Czynności samoobsługowe i higieniczne – mycie zębów . |
12.00 – 13.50
12.00 – 12.20
12.20 – 14.00 |
Grupy młodsze: odpoczynek poobiedni,na leżakach; wyciszenie organizmu połączony ze słuchaniem bajek, kołysanek, muzyki klasycznej
Grupy starsze: Relaksacja, słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela bądź z płyt CD, słuchanie muzyki klasycznej.
Zajęcia popołudniowe (plastyczne, muzyczne, techniczne, teatralne, logopedyczne, regionalne )
|
14.00 – 14.20 |
Przygotowanie do podwieczorku, zabiegi samoobsługowe i higieniczne Podwieczorek
|
14.20 – 15.00
15.00 – 16.30 |
zabawy muzyczno –ruchowe, dywanowe, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, zabawy integracyjne, konstrukcyjne, zajęcia w małych zespołach- omówienie z dziećmi wydarzeń dnia zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, własna aktywność dzieci w sali lub na powietrzu rozchodzenie się dzieci
|