Rok szkolny 2025/2026

PROJEKTY i INNOWACJE EDUKACYJNE REALIZOWANE W PRZEDSZKOLU NR 8

Żorskie przedszkola przyszłości- rozwój kształcenia przedszkolnego w mieście Żory

Przedszkole nr 8 przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 8 w Żorach realizuje projekt pn. Żorskie przedszkola przyszłości – rozwój kształcenia przedszkolnego w mieście Żory” w ramach Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny+)

Poniżej znajdą Państwo w załączeniu opis projektu oraz dokumenty do pobrania:

– OPIS PROJEKTU

– Formularz rekrutacyjny -dziecko

– Deklaracja uczestnictwa w projekcie-dziecko

Oświadczenie uczestnika projektu-dziecko

– Regulamin rekrutacji „Żorskie przedszkola przyszłości- rozwój kształcenia przedszkolnego w mieście Żory”

CZUCIAKI W KRAINIE EMOCJI

PROJEKT REALIZOWANY WE WSZYSTKICH  GRUPACH

„Czuciaki w krainie emocji” to projekt wspierający rozwój inteligencji emocjonalnej dzieci.

Tworzymy okazje do nauki nazywania i odczytywania własnych emocji w bezpiecznym środowisku. Uczymy dzieci, jak panować nad emocjami, które są zbyt silne lub trwają zbyt długo. Dzieci dowiadują się, że wszystkie emocje – także trudne – są naturalne i potrzebne.  Dzieci uczą się rozumieć swoje emocjonalne reakcje i źródła zachowań. Pomagamy budować pozytywne relacje i zrozumienie wobec emocji innych ludzi.  Projekt wspiera rozwój emocjonalny i psychiczny dziecka w duchu radości, zaufania i bezpieczeństwa.

PROJEKT CZYTELNICZY "KSIĄŻKA (DLA)PRZEDSZKOLAKA"

PROJEKT REALIZOWANY W GRUPACH: BIEDRONKI, ŻABKI, LISKI, JEŻYKI

Projekt czytelniczy KSIĄŻKA (DLA) PRZEDSZKOLAKA  to propozycja tworzenia przedszkolnych punktów wymiany książek, dzięki którym dzieci będą mogły dzielić się książkami z domowej biblioteczki z innymi przedszkolakami. Projekt zakłada głośne czytanie bajek przez rodziców dzieciom w przedszkolu i w domu; zapoznanie dzieci podczas zajęć z kanonem literatury dziecięcej; aranżowanie zajęć mających na celu przybliżenie wartości książki i uczenie szacunku do niej.

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Uczymy dzieci programować

PROJEKT REALIZOWANY W GRUPIE BIEDRONKI

W programie „Uczymy Dzieci Programować” naukę kodowania traktujemy jako z góry zaplanowany proces, gdzie każde działanie wynika z poprzedniego i jest wstępem do kolejnego. W propozycjach aktywności przygotowanych przez autorkę programu zabawy około programistyczne wplatane są do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści, czy posiadanych narzędzi dydaktycznych.  Z programem „Uczymy dzieci programować” nauka podstaw programowania będzie dla dzieci wartościową, wszechstronnie rozwijającą lekcją i świetną zabawą a dla nauczycieli doskonałą okazją do poszerzenia swoich kompetencji w zakresie wykorzystywania narzędzi TiK w procesie dydaktycznym.

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY ,,SENSORYCZNY KOGEL MOGEL”

PROJEKT  REALIZOWANY W GRUPACH: ŻABKI I ZAJĄCZKI

Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Sensoryczny kogel mogel” jest  zaspokojenie potrzeb rozwojowych dzieci, poprzez dostarczenie pomysłów na zabawy i różne ćwiczenia sensoryczne, które wspomagają ich rozwój. Dostarcza pomysłów na zabawy, ćwiczenia sensoryczne wspomagające rozwój dzieci  z różnorodnym spektrum zaburzeń o podłożu sensorycznym i motorycznym; podnosi jakość wsparcia dla dzieci; pomaga w kształtowaniu u dzieci prawidłowych nawyków w obszarze współpracy oraz pomocy innym osobom; wspiera dzieci podczas rozwijania ich aktywności fizycznej.

INNOWACJA PEDAGOGICZNA "OD LITERKI DO SŁOWA"

PROJEKT  REALIZOWANY W GRUPACH: BIEDRONKI i ŻABKI 

Celem innowacji  jest wspieranie dzieci w nauce czytania i pisania poprzez zabawę. Program opiera się na stopniowym wprowadzaniu umiejętności: od poznawania liter, przez łączenie ich w sylaby, aż po budowanie słów i krótkich zdań.

Zajęcia mają charakter multisensoryczny – dzieci uczą się liter i sylab poprzez ruch, śpiew, rysunek oraz gry edukacyjne. Dzięki temu nauka staje się atrakcyjna, a dzieci rozwijają nie tylko umiejętność czytania, lecz także koncentrację, pamięć i spostrzegawczość.

Innowacja sprzyja rozwijaniu ciekawości poznawczej i budowaniu pozytywnej motywacji do dalszej nauki w szkole.

 

Logo przedszkola nr 8 w Żorach

„Żorskie przedszkola przyszłości – rozwój kształcenia przedszkolnego w mieście Żory”

Harmonogram form wsparcia dostępny pod linkiem: https://www.zory.pl/inwestycje-dofinansowania/dofinansowania-ze-srodkow-zewnetrznych/perspektywa-2014-2020-1/fe-sl-2021-2027-efs/zorskie-przedszkola-przyszlosci-rozwoj-ksztalcenia-przedszkolnego-w-miescie-zory...

Rozpoczęcie roku szkolnego 2025/2026

1. Dzień adaptacyjny dla dzieci z rocznika 2022 odbędzie się 27 sierpnia (środa) o godz. 9:30. Prosimy o zabranie obuwia zmiennego dla dziecka. W tym dniu wychowawcy poinformują o terminie zebrania organizacyjnego oraz przekażą komplet dokumentów do wypisania...

„Żorskie przedszkola przyszłości- rozwój kształcenia przedszkolnego w mieście Żory”

Przedszkole nr 8 przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 8 w Żorach realizuje projekt pn. „Żorskie przedszkola przyszłości - rozwój kształcenia przedszkolnego w mieście Żory” w ramach Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny+) dla...
Skip to content