Zaznacz stronę

Zasady ogólne. 

Projekt powstał w oparciu o aktualną Podstawę Programową oraz kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2021 / 2022 (punkt 1 – wspomaganie wychowawczej roli rodziny; punkt 2 – wychowanie do wartości, zaangażowanie społeczne; punkt 3 – wprowadzenie w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacja patriotyczna, poznawanie polskiej kultury).

Cele projektu wynikające z Podstawy Programowej – Przedszkole:

  • Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.
  • Współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka.
  • Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.

Zadania zrealizowane:

  1. Kodeks dobrego zachowania” – ustalenie zasad panujących w grupie / klasie w formie obrazkowej lub pisemnej i ich konsekwentne przestrzeganie.
  2. „Do hymnu!” – przygotowanie uroczystości patriotycznej z okazji świąt państwowych. Kształtowanie postawy szacunku wobec symboli narodowych.
  3. „Warto pomagać” – zorganizowanie akcji charytatywnej mającej na celu pomoc potrzebującym ludziom
  4. „Olimpiada sportowa” – zorganizowanie zawodów sportowych, przybliżenie idei olimpiady greckiej.
  5. „Dzień wspomnień i zadumy” – wyjście na cmentarz, zapalenie zniczy na grobach nieznanych żołnierzy; zwrócenie uwagi na zachowanie na cmentarzu oraz szacunek dla zmarłych
  6. „Wśród nocnej ciszy” – zorganizowanie koncertu kolęd i pastorałek dla rodziców / placówki.
  7. „Z kulturą przy stole” – rozmowa kierowana na temat zasad właściwego zachowania się przy stole.
  8. „Savoir vivre przy stole” – zorganizowanie poczęstunku w placówce, np. wspólny świąteczny obiad
  9. „Na ludową nutę” – Nauka dowolnego tańca regionalnego lub pieśni ludowej.
Skip to content