Przedszkole kolejny rok bierze aktywny udział w międzynarodowym projekcie edukacyjnym „Mały Miś w świecie Wielkiej Literatury”.
Celem projektu jest m.in. zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom − uświadomienie roli czytelnictwa w życiu dziecka, wyrabianie właściwych nawyków czytelniczych, wprowadzenie dziecka w świat literatury, budzenie zaciekawienia książką przez zabawy, piosenki, twórczość plastyczną, przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych, propagowanie praw dziecka, kształcenie u dzieci umiejętności słuchania tekstu czytanego, rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u dzieci, rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci i nauczycieli, kształcenie na odległość.
Projekt jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego oraz kierunkami polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2021/2022.
Wszystkie moduły opierają się na postaci Małego Misia, pełniącego rolę przewodnika po świecie literatury oraz na propagowaniu czytelnictwa.
Projekt składa się z modułów. W pierwszym semestrze zrealizowano następujące moduły:
- „Czytamy razem z Małym Misiem” – dzieci wraz z wychowawcą wybrały grupową maskotkę – misia, który w roku szkolnym 2021/2022 odbywa czytelniczą podróż po domach przedszkolaków. Z powodu sytuacji związanej z pandemią zamiast pluszaka wędruje zalaminowane zdjęcie misia wraz z kartką dzienniczka. Na karcie dzienniczka rodzice wpisują tytuł utworu, który został przeczytany, a dzieci wykonają pamiątkowy rysunek lub odrysują swoją rączkę (praca w domu).
- Kodujemy razem z Małym Misiem – w grupach przeprowadzono: „Misiowy turnieju łamigłówek logicznych”. Treść misiowych łamigłówek oparta była o autorskie zagadki Misiowej Mamy, ćwiczące umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów, czyli kompetencji niezbędnych w codziennym życiu.
- Opowiem Wam o Polsce – dzieci wraz z nauczycielem stworzyły w sali kąciki patriotyczne z pozycjami książkowymi na temat Polski, uczestniczyły w akcji Ministerstwa Edukacji i Nauki „Szkoła do Hymnu”, grały w gry dydaktyczne związane tematycznie z Polską. Gry dydaktyczne uczą poszanowania przyjętych norm, umożliwiają współdziałanie, uczą dyscypliny oraz sprzyjają uspołecznieniu.
Po każdym zrealizowanym module grupa przedszkolna uczestnicząca w projekcie otrzymała certyfikat.